ביו ג'וב משרות חמות

טיפים ליבואן/יצואן מתחיל:

1. בחירת משלח בינלאומי/מכס חדש: מומלץ, טרם קבלת החלטה עם מי לעבוד, לבקר במשרדי חברות השילוח הבינלאומי/עמילי המכס, להיפגש אישית עם מנהלי החברה, לראות את המשרדים בפועל, לחוש את ההתנהלות, התרבות הארגונית, האנרגיות, הסגנון, הניקיון והסדר... לפעמים טוב מראה עיניים ממשמע אוזניים (או הצעת מחיר מפתה) ובכך במבט לאחור, להימנע מאכזבות. להתנהלות נכונה מול המשלח הבינלאומי ועמיל המכס, מומלץ לדרוש לעבוד אך ורק עם רפרנט אחד, שיכיר את "שיגעונותיך", ילווה אותך מ-א'- עד ת', ובכך לא תהיה "מטורטר" מפקיד אחד למשנהו.

2. בחירת פקיד/מנהל למחלקת היבוא: מחלקת היבוא/יצוא דורשת מיומנות מקצועית ו"ראש גדול", בשילוב עם רמת אנוש גבוהה, שליטה במחשב ובשפה האנגלית, זריזות, אחריות, ומחויבות לתפעול מלוא תיק היבוא/יצוא, עד הגעתו ליעדו הסופי, ללא תקלות ובזמן. היות וקשה מאוד למצוא "אנשים טובים", מומלץ לאייש מחלקה זו, בדמויות איכותיות במיוחד!

לעיתים איכות האדם, הן ברמה האישית והן ברמה המקצועית- חוסכת הרבה כסף! חברת "איכות" השמה, המתמחה באיוש משרות, בכל רובדי התפקידים, בעולם היבוא והיצוא, שילוח בינלאומי, עמילות המכס, ספנות ותעופה- מזמינה גם אותך, להצטרך לרשימת לקוחותיה, ונשמח להצטיין עבורך.

3. ניהול נכון של תיק יבוא/משלוח: חובה לשמור ולתעד כל מסמך ופרט מידע, הקשור בכל מטען ומטען, באופן נפרד. לא לזרוק (או למחוק) אף מסמך הקשור לתיק זה. לעיתים בשעת משבר, חירום, צרה- המידע החסר, עשוי לעשות את ההבדל.

4. הצעת מחיר, למול חיובים סופיים: בגין עלויות השילוח הבינ"ל ועמילות המכס. מומלץ לשים לב ולשאול שאלות, לדרוש שקיפות מלאה בעלויות נלוות כגון: תוספת מיסים? תנאים כספיים המוצבים לשחרור המטען? חיובים למיניהם שמתווספים בדקה ה-99? עלויות והוצאות נלוות שאינן ידועות ולא ברורות? חוסר התאמה בהחזרים שקיבלת מהמשלח הבינלאומי, לבין ההחזרים הרשמיים, המוצהרים על ידי חברות הספנות והתעופה (החזרים כגון היטלי דלק, ביטחון, מסוף THC, מלחמה, וכו') וזאת בגין שביתות, הפחתה במיסים, שינויים בעלויות ההובלה הבינלאומית וכו'.

5. דיוק בפרטים: הקפד על הצהרה מדויקת, נכונה ואמיתית של כל הפרטים הרשומים בשטר המטען: מהות התכולה, משקל וכו'.

הימנע מאי-נעימות למול רשויות המכס. הצהרה כוזבת הינה בעלת השלכות כואבות.

דיוק במחירים- אל תנמיך מחירים לצורך הקטנת המס- הנך מסתכן בעונשי מאסר!

6. סווג טובין למכס: וודא שמסווג הטובין בחברת עמילות המכס, המייצגת אותך, הינו מסווג מקצועי, ותיק ומנוסה, הבקיא היטב בחוקיות היבוא ורגולציות שונות, מומחה בסיווג של מגוון פריטים, מוצרים וסחורות כגון: מזון, אלקטרוניקה, כימיקלים, מכונות, מוצרי צריכה, רכיבים ועוד... לעיתים בדיקה זו עלולה לחסוך לך אלפי שקלים.

7. מחירי הובלה ימית/אווירית: למד וחקור: כיצד חושבו מחירי ההובלה שלך. הכר את אופן התמחור (נפח, משקל, קו"ב). הדגש נושא זה מול המשלח הבינלאומי.

8. הובלה יבשתית (בארץ ובחו"ל): השווה מחירים בין החברות השונות. לעיתים, מומלץ להתקשר ישירות, למספר חברות תובלה יבשתית בארץ, והן בחו"ל, ולקבל הצעת מחיר ישירות מהמוביל.

לעיתים אתה עשוי להיות מופתע, בהפרשים הגבוהים בין הצעת המשלח הבינלאומי לבין ההצעה המקורית, ובכך תוכל לחסוך הרבה כסף.

9. עיכוב הובלה ימית (ליצואן): חברת הספנות, עיכבה את הובלת הסחורה שלך ליעדה? אתה זכאי לפיצויים!

10. אבדת מטען: אבדה המכולה שלך בנמל? דרוש זיכוי בדמי האחסנה.

11. העברות תשלום לחו"ל (ליצואנים): ליצואן שעובד עם יצרן/ספק, שלא הכירו קודם לכן, ועדיין אין היקף משלוחים קבוע, וללא בסיס לאמון הדדי, מומלץ לא להסתכן בהעברת תשלום מראש, ללא ביטחונות, וכל זאת, אף לכשיתבצע, מומלץ במספר חלוקות:

א. חלוקה ראשונה- תשלום ראשוני כמקדמה ליצרן (לצורכי היצור)- וזאת כנגד אשראי דוקומנטרי.

ב. חלוקה שנייה- היתרה, כשהסחורה כבר הועמסה על האוניה בחו"ל, כפי שמוכח בשטר המטען, והיצרן בחו"ל מייפה את כוחו של סוכן האוניה, לשחרר את הסחורה בישראל, וכל זאת כששולמה לו היתרה בהעברה בנקאית.

12. דמי השהייה: חשוב לבדוק- כמה ימי השהייה ניתנים חינם, ע"י חברות הספנות, ולפיכך, מומלץ להימנע מלעכב את שחרור המטענים מהנמלים! שחרור בזמן חוסך חיובים נלווים בגין, אי עמידה בלוח זמנים לשחרור במועד.

הסבר כללי על תפקידי החברות העוסקות בתובלה הבינלאומית ועמילות המכס:

משלח בינלאומי ותחומי פעילותיו:

המשלח הבינ"ל מתמחה בשינוע מטענים ברחבי תבל באוויר ובים, יבוא ויצוא. הוא האחראי על כל המסמכים הנדרשים להליכי היבוא והיצוא ועל כל תאומי ההובלה מול חברות הספנות, התעופה, המובילים היבשתיים השונים, מחסנים וכו'. למעשה, משמש כמתווך בין כלל הגורמים בהליך הלוגיסטיקה, כולל תשלום לכל המעורבים: נמלים, מחסני ערובה, רשויות המכס, וכו' לרבות לעיתים כולל טיפול במסמכי מכס כמובא מטה (ראה: עמילות מכס).

חברת בלדרות בינלאומית ותחום פעילותה:

אוספת, משנעת באוויר, ומפזרת מסמכים/ טובין ברחבי העולם (משקלים קטנים, בדר"כ עד חצי טון/טון) ישירות עד בית הלקוח (משלוחי DTD). אינן מובילות חומרים מסוכנים ו/או נוזלים כלשהם, אחריות כוללת על מסמכי המשלוח, ביטוח, ותשלום בהתאם.

עמיל המכס ותחום פעילותו:

עמיל המכס הינו סוכן מכס המורשה לעבוד מול גורמי המכס ומשתמש כנציגך למול הרשויות לצורך שחרור הסחורה מהמכס. נדרש לבקיאות בחוקיות היבוא, מה מותר ומה אסור, אישורים, רשויות, תקנים, סיווג טובין, ניירת וכל התהליך עד ובפרט תשלום למכס בגין הסחורה, שחרורה מהנמלים ולעיתים גם \כולל הובלה יבשתית (ראה מטה).

הובלה יבשתית:

שינוע מטענים באמצעות משאיות, רכבות וכו'. לפי חוקים, נהלים, והגבלים שונים ממדינה למדינה. הליך מורכב הדורש תיאום רב בין מספר גורמים על מנת שסחורתכם תגיע בשלום ובמלואה ליעד הסופי. שינוע מטענים מסוכנים מחייב נהלי זהירות ספציפיים.

ביטוח ימי:

מכסה את מטענך החל מעת עזיבת המטען ממקום אחסונו ועד הגעתו לחצר הלקוח הסופי ומסירת הטובין למקבלו לכל מקום שיבחר. בתוקף עד סיום שישים ימים מגמר פריקתו והמוקדם מביניהם המוזכר לעיל. ככל שהמטען הוא בעל סיכון גבוה יותר, כך גבולות הביטוח הנקבעות מראש. ישנן מספר סוגי פוליסות ולפיכך גם גובה ההשתתפות העצמית.

אחסנה/בונדד (מחסני ערובה/השהייה):

אחסון הסחורות עד שחרורן מהמכס במחסנים חופשיים ומורשים ע"י המכס. מומלץ לבדוק עלויות ולקבל החלטות בהתאם.

טלפון (רב קווי)- 03-5166668.

   
כל הזכויות שמורות לאיכות ©
design: Yood    ITdesigns :בניית אתרי אינטרנט